November 28, 2022

Model News

Zachwyceni entuzjaści mody

Przesyłki w kasie samoobsługowej mogą przekroczyć 300 000 do 2027 r.: raport

2 min read

Krótki opis nurkowania:

  • Sygnalizując wzrost zapotrzebowania na technologię samoobsługowych kas, dostawcy terminali samoobsługowych wysłali w 2021 r. 200 000 przesyłek za granicę, ale przewiduje się, że liczba ta przekroczy 300 000 do 2027 r. Raport RBR World EPOS i Self-Checkout 2022.
  • Globalny rynek terminali samoobsługowych wzrósł o 11% w 2021 r. Terminale przyjmujące gotówkę spadły z prawie 47% wszystkich przesyłek w 2020 r. do około 39% wszystkich przesyłek w 2021 r., jak wynika z raportu.
  • I odwrotnie, liczba wysłanych bezgotówkowych terminali kasowych wzrosła z nieco ponad połowy do 61% w latach 2020-2021.

Wgląd do nurkowania:

RBR, londyńska firma badawczo-konsultingowa założona w 1992 roku, wskazała na istnienie wielu katalizatorów rozwoju kas samoobsługowych. Sprzedawcy detaliczni w regionie Azji i Pacyfiku, głównie w Australii, Chinach, Malezji i Indonezji, napędzają wzrost poprzez wdrażanie tej technologii. Tymczasem rosnące płace minimalne i niedobory siły roboczej w Kanadzie, Korei Południowej, Polsce i innych krajach mogą również spowodować wzrost popytu na kasy samoobsługowe.

Za RBR Z ustaleń wynika, że ​​zarówno masowi, jak i wyspecjalizowani detaliści zaczęli wdrażać tę technologię, w tym firmy tak różne, jak Mattress Bath & Beyond, Spinx i Royal Farms. W miarę jak coraz więcej sprzedawców wprowadza na rynek bezgotówkowe kioski samoobsługowe, przeprojektowują oni również swoje strefy kasowe, aby pomieścić więcej kas samoobsługowych, zauważył RBR.

Detaliści w Usa również stosują technologię kas samoobsługowych. Amazon rozszerzył swoją technologię kasową we własnych lokalizacjach, w tym jego świeże sklepy spożywczea także sprzedał tę technologię innym detalistom, otwierając sklep podróżniczy Hudson jego pierwszy sklep korzystający z technologii na lotnisku Dallas Adore Field w zeszłym roku. W zeszłym miesiącu, Greenback Basic zacząłem wypróbowywać kasę samoobsługową w około 200 z ponad 18 000 sklepów.

Chociaż sprzedawcy detaliczni coraz częściej stosują technologie kas samoobsługowych, badania sugerują, że narzędzia te mają miejsce na ulepszenia. Sześciu na 10 respondentów do 2021 r. Badanie promieniujące stwierdziło, że wolą kasy samoobsługowe niż pracowników sklepów, ale 67% stwierdziło, że stanowisko kasy samoobsługowej uległo awarii podczas korzystania z niej, a 65% martwi się o ich czystość.

Technologia kas samoobsługowych rozwija się na inne sposoby. W raporcie RBR zauważono, że niektóre terminale do kas samoobsługowych rozpoznają przedmioty, dzięki czemu konsumenci nie muszą ich skanować. Według raportu rosyjska grupa detaliczna X5 wprowadziła również oprogramowanie do rozpoznawania twarzy do płatności w 50 swoich supermarketach.

W 2020 roku Kroger pozyskał Everseen, irlandzką firmę zajmującą się sztuczną inteligencją, aby: wykryć nieskanowane przedmioty w kasach samoobsługowych. Oprócz zmniejszenia skurczu dostawcy usług samoobsługowych rozwijają również technologię, aby precyzyjnie wykrywaj przedmioty i weryfikuj wiek klientów przy zakupie produktów z ograniczeniem wiekowym.