December 5, 2022

Model News

Zachwyceni entuzjaści mody

Porady kosmetyczne dla osób o jasnej karnacji

5 min read
Ochrona skóry

Trend w kierunku opalonej i muśniętej słońcem skóry był z pewnością promowany przez media w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, ale w żaden sposób nie umniejsza to naturalnego piękna i blasku jaśniejszej cery.

Od Nicole Kidman i Julianne Moore po Emmę Stone i Cate Blanchet, wiele z naszych najbardziej znanych i cenionych aktorek przyjęło jaśniejszy odcień skóry i przypomniało nam, że wszystkie rodzaje skóry są piękne i godne pochwały.

Przy tak wielu naszych ideałach makijażu i urody ukierunkowanych na osiągnięcie brązowego blasku, może być trudno wiedzieć, jak najlepiej wykorzystać jaśniejsze cechy. W tym artykule omówimy kilka pomocnych sposobów na utrzymanie promiennej skóry przez cały rok.

Pielęgnacja skóry

Dobra rutyna pielęgnacyjna obejmuje codzienne oczyszczanie, tonizowanie i nawilżanie skóry.

Oczyszczanie

Zacznij od umycia twarzy delikatnym środkiem czyszczącym, aby usunąć zanieczyszczenia i odblokować pory. Pomoże to również zredukować niechciane wypryski lub trądzik oraz szarość cery. Odpowiednie mycie twarzy powinno oczyszczać skórę, nie usuwając z niej olejków eterycznych ani nie wysuszając jej.

Dobrą wskazówką jest poszukanie niekomedogennego środka oczyszczającego, co oznacza, że ​​nie zablokuje ani nie zatka porów. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli Twoja skóra ma skłonność do wyprysków lub masz cerę mieszaną.

Tonowanie

Dodanie toniku do rutynowych zabiegów pielęgnacyjnych może ochronić skórę przed czynnikami atmosferycznymi oraz pomóc zamknąć i zacisnąć pory po umyciu. Usuwa również zanieczyszczenia z dnia, takie jak olej, brud, bakterie, a także wszelkie ślady makijażu. Dobry tonik może pomóc nawilżyć i odżywić skórę, przygotowując ją do wchłaniania składników nawilżających. Wybierając tonik do skóry, szukaj niektórych z następujących składników:

  • Beta-hydroksykwas (BHA) lub Alfa-hydroksykwas (AHA): Pomoże to odblokować pory, delikatnie usuwając martwe komórki skóry, minimalizując pojawianie się zaskórników i zapobiegając wypryskom.
  • Kwas hialuronowy: pomagając nawilżyć i nawilżyć skórę, ten składnik może zapobiegać pojawianiu się drobnych linii i zmarszczek.
  • Woda różana: Ten składnik może łagodzić podrażnienia skóry dzięki swoim właściwościom przeciwzapalnym.
  • Witamina C i E: Razem te przeciwutleniacze mogą chronić Twoją skórę przed uszkodzeniami słonecznymi i wolnymi rodnikami.

Nawilżający

Celem kremu nawilżającego jest nawilżenie skóry i dostarczenie jej odżywienia potrzebnego do zachowania miękkości, elastyczności i jędrności. Dobry środek nawilżający robi to, zwiększając zawartość wody w skórze i zmniejszenie przeznaskórkowej utraty wody.

Wybierając krem ​​nawilżający, dobrym początkiem może być bezolejowy, lekki produkt na bazie żelu, ponieważ nie przytłacza on Twojej skóry i nie pozostawia tłustej ani zatkanej. Jedną z najważniejszych rzeczy, których należy szukać w kremie nawilżającym, jest ten z bazą ceramidową. Ceramidy to kwasy tłuszczowe lub lipidy, które naturalnie występują w zewnętrznej warstwie skóry i wspomagają barierę skórną. Nawilżając i uzupełniając tę ​​barierę, ceramidy pomagają skórze zachować wilgoć, chroniąc ją przed utratą wody, a także szkodliwymi zanieczyszczeniami i ekstremalnymi warunkami pogodowymi.

W zależności od miejsca zamieszkania, może się okazać, że gęstszy krem ​​nawilżający na bazie kremu jest korzystny dla skóry w chłodniejszych miesiącach, kiedy może być podatna na wysychanie. Niektóre ze składników, których należy szukać w kremie nawilżającym, to witamina E, kwas hialuronowy, gliceryna i prowitamina B5.

Ochrona przed słońcem

Ochrona przeciwsłoneczna jest ważna dla każdego typu skóry, ale nie bardziej niż dla bladej lub jasnej skóry, która jest bardziej wrażliwa na słońce i bardziej podatna na oparzenia. Światło UVA obejmuje promieniowanie ultrafioletowe A (UVA) i ultrafioletowe B (UVB), które są szkodliwe dla skóry.

Około 95% promieni UV docierających do ziemi to promienie UVA, które mogą prowadzić do przedwczesnego starzenia się skóry, podczas gdy pozostałe 5% promieniowania UVB może powodować oparzenia skóry. Zbyt duża ekspozycja na światło UV może również przyczynić się do raka, dlatego ważne jest, aby chronić skórę za pomocą kremu przeciwsłonecznego, który zapewnia ochronę przed oba rodzaje promieniowania UV. Jest to znane jako ochrona o szerokim spektrum.

Noszenie kremu przeciwsłonecznego o szerokim spektrum działania z SPF co najmniej 30 to coś, co powinieneś robić każdego dnia, aby zapobiec uszkodzeniom jasnej skóry przez słońce. Możesz nakładać go osobno jako krem ​​przeciwsłoneczny lub zdecydować się na krem ​​nawilżający z ochroną SPF. Ważne jest, aby robić to nawet w dni, kiedy nie jest słonecznie, ponieważ 80% promieni UV może nadal przenikać przez pokrywę chmur. Zastosuj krem ​​przeciwsłoneczny około 15 minut przed wyjściem na zewnątrz, aby dać mu wystarczająco dużo czasu na aktywację.

Oprócz ochrony przeciwsłonecznej ważne jest, aby osoby o jasnej karnacji stosowały inne środki ochrony przeciwsłonecznej. Jeśli to możliwe, wybierz cień i zainwestuj w kapelusz przeciwsłoneczny z szerokim rondem, aby chronić włosy, głowę i szyję. Przeczytaj więcej o fryzury ochronne dla siwych włosów. Okulary przeciwsłoneczne są również koniecznością, aby chronić oczy i delikatną okolicę oczu przed słońcem i starać się zakryć delikatną skórę luźnymi, długimi rękawami, długimi spódnicami lub spodniami w dni, gdy słońce jest najsilniejsze.

Jedz żywność dla zdrowszej skóry

Piękno zaczyna się od wewnątrz, a zdrowa, promienna cera będzie odzwierciedleniem ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia. Aby wesprzeć swoje wysiłki pielęgnacyjne, ważne jest również dbanie o dietę i odżywianie pokarmy dla zdrowej skóry. Odżywcza i zbilansowana dieta, bogata w witaminy, minerały i przeciwutleniacze, pomoże usprawnić pielęgnację skóry i poprawić wygląd cery.

Pokarmy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, takie jak ryby, orzechy i nasiona, a także witamina E znajdująca się w zielonych warzywach liściastych, takich jak szpinak i jarmuż, są szczególnie korzystne dla skóry. Pokarmy, które zawierają wysoki poziom przeciwutleniaczy, są również świetne do wspierania Twojej skóry i obejmują produkty takie jak jagody, pomidory i zielona herbata. Codzienne przyjmowanie multiwitaminy to kolejny świetny sposób na zapewnienie, że Twoja skóra otrzymuje składniki odżywcze, których potrzebuje, aby zachować zdrowie i witalność.

Postępując zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tym artykule, możesz wesprzeć swoją skórę i zdziałać cuda dla ogólnego piękna i wyglądu.