November 28, 2022

Model News

Zachwyceni entuzjaści mody

Companies forced to weigh in on privacy, health care

7 min read

Aktywiści pro-choice są widziani przed Sądem Najwyższym Stanów Zjednoczonych w Waszyngtonie 15 czerwca 2022 r.

Mandel Ngan | AFP | Obrazy Getty

Wyzwania stawiane przed końcem Roe v. Wade dopiero się zaczynają dla korporacyjnej Ameryki.

Obalając precedens aborcyjny w piątek, Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych wywołał serię nowych trudności dla firm, które muszą teraz poruszać się po kraju podzielonym między stany, które zezwolą na tę procedurę, i inne, które ją zabronią.

Jedną z tych kwestii dla firm jest decyzja, czy i jak zapewnić dostęp do aborcji milionom pracowników mieszkających w stanach, w których procedury nie są już legalne.

„Każda duża organizacja ma ubezpieczenie zdrowotne” – powiedział Maurice Schweitzer, profesor Wharton School of Business na Uniwersytecie Pensylwanii. „Pytanie brzmi, co jest objęte gwarancją? Czy podróż w celu aborcji poza stan jest objęta ubezpieczeniem, jeśli działasz w stanie, który zabrania aborcji?”

Niektórzy z największych pracodawców w kraju, w tym Apple, CVS Health i Disney, powtórzyli, że firmy pokrywają podróże do stanów, które zezwalają na aborcje. Inne, takie jak Dick’s Sporting Goods, pospieszyły z aktualizacją swoich świadczeń medycznych. Kilka prominentni liderzy biznesu poszli o krok dalej, potępiając koniec 50 lat federalnych praw do aborcji.

Wciąż wielu innych odmówiło komentarza lub stwierdziło, że nadal przegląda plany.

Decyzja Sądu Najwyższego będzie miała konsekwencje w świecie korporacji, które wykraczają daleko poza korzyści zdrowotne i wpływy pracodawców, gdzie firmy lokują swoje siedziby i biura, którym prawodawcom i komitetom politycznym przekazują darowizny oraz w jaki sposób komunikują się z pracownikami, klientami i inwestorami.

Z biegiem lat niektóre firmy zdecydowały się zająć stanowisko w kwestiach polaryzacyjnych, w tym ruch Black Lives Matter po zamordowaniu przez policjanta George’a Floyda, czarnoskórego mężczyzny, i prawo Florydy HB 1557, nazwane „Nie mów Rachunek gejowski.

Decyzja Sądu Najwyższego prawdopodobnie zmusi firmy do wyciągnięcia ręki i utrudni liderom biznesu milczeć, Schweitzer powiedział. Powiedział, że dzięki tym decyzjom firmy mogą zaryzykować proces sądowy, wpaść w konflikt z politykami i wywołać sprzeciw ze strony klientów lub pracowników.

„To będzie dodatkowe wyzwanie dla kadry kierowniczej” – powiedział.

Firmom, które zdecydują się na objęcie opieką aborcyjną w innych stanach, pojawią się nowe pytania, w tym sposób zwrotu kosztów podróży i ochrony prywatności pracowników.

Rozszerzenie świadczeń pracowniczych

Niektóre firmy, takie jak Netflix, Microsoft i firma macierzysta Google, Alphabet, mają już zasady dotyczące opieki zdrowotnej, które obejmują świadczenia aborcyjne i podróże, ale inne nadrabiają zaległości.

JPMorgan Chase powiedział pracownikom w notatce, że od lipca rozszerzy swoje świadczenia medyczne o pokrycie kosztów podróży. Under Armour powiedział, że doda korzyści związane z podróżą do swoich planów medycznych. CEO Dicka, Lauren Hobart, udostępniony na LinkedIn że pracownicy, ich małżonkowie i osoby pozostające na ich utrzymaniu otrzymają do 4000 dolarów zwrotu kosztów podróży, jeśli mieszkają w obszarze, który ogranicza dostęp.

Warner Bros. Discovery również skontaktował się ze swoimi pracownikami po ogłoszeniu wyroku w piątek.

„Zdajemy sobie sprawę, że kwestia aborcji może wywoływać różne emocje i reakcje, które są różne dla każdego z nas w oparciu o nasze doświadczenia i przekonania” – napisała Adria Alpert Romm, dyrektor ds. ludzi i kultury w notatce skierowanej do pracowników CNBC. . „Jesteśmy tutaj, aby cię wspierać”.

Romm powiedział, że firma rozszerza swoje świadczenia zdrowotne o wydatki dla pracowników i ich rodziny objętej ubezpieczeniem, którzy muszą podróżować, aby uzyskać dostęp do szeregu procedur medycznych, w tym opieki nad aborcjami, planowania rodziny i zdrowia reprodukcyjnego.

Amazon i inne firmy dodały zwrot kosztów podróży na początku tego roku, ponieważ rządy stanowe w Pasie Słonecznym uchwaliły przepisy, które zamknęły kliniki aborcyjne lub ograniczyły dostęp w inny sposób.

Jednak sposób, w jaki firmy reagują z czasem, będzie się różnić i może obejmować usunięcie ubezpieczenia aborcyjnego z planów zdrowotnych lub oferowanie pośredniej pomocy, takiej jak płatny czas wolny lub składki na konto oszczędnościowe, które można wykorzystać na wydatki związane z podróżą w celu uzyskania opieki w innym stanie.

Prawie 30% organizacji stwierdziło, że zwiększy wsparcie w ramach programu pomocy dla pracowników w zakresie opieki reprodukcyjnej w świecie po Roe, wynika z ankiety przeprowadzonej wśród ponad 1000 specjalistów ds. zasobów ludzkich dla Society for Human Resource Management. Badanie zostało przeprowadzone od 24 maja do 7 czerwca.

Około jedna trzecia wskazała, że ​​płatne urlopy stanowią najważniejsze źródło wsparcia opieki reprodukcyjnej, a 14% stwierdziło, że włączyłoby temat praw reprodukcyjnych do swoich programów różnorodności, równości i integracji.

Prawie jedna czwarta organizacji stwierdziła, że ​​oferowanie kont oszczędnościowych na pokrycie kosztów podróży w celu opieki reprodukcyjnej w innym stanie zwiększy ich zdolność do konkurowania o talenty.

Firmy zajmujące stanowisko

Jeszcze przed decyzją Sądu Najwyższego firmy znajdowały się pod presją, aby włączyć się w debatę na temat aborcji – lub przynajmniej wyrazić, w jaki sposób limity i zakazy aborcji mogą wpłynąć na ich działalność.

Firmy od dawna wykorzystują swoją siłę ekonomiczną do wpływania na politykę polityczną. W 2019 r., kiedy ustawodawcy z Gruzji starali się zakazać prawie wszystkich aborcji, Hollywood wykorzystał groźbę bojkotu produkcji w stanie, aby wyjaśnić swoje opinie na temat polityki.

Mimo to, w następstwie pandemii, studia wolniej reagowały na nowe przepisy, którym tradycyjnie mogły się sprzeciwiać. Przerwy w produkcji nie są już luksusem, na jaki Hollywood może sobie pozwolić, zwłaszcza że stara się nadążyć za popytem na nowe treści.

Disney kończy niedawną bitwę o gorący temat kulturowy. Firma publicznie sprzeciwiła się tak zwanej ustawie „Don’t Say Gay” z Florydy, po tym, jak jej pracownicy zażądali od firmy podjęcia działań. Gubernator Florydy, Ron DeSantis, kierowany przez Republikanów parlament ustawodawczy uchylił specjalny okręg firmy w stanie, w którym znajduje się Walt Disney World i inne kurorty.

W piątkowej notatce dla pracowników Disney powiedział, że „pozostaje zaangażowany w usuwanie barier i zapewnianie wszechstronnego dostępu do wysokiej jakości i przystępnej cenowo opieki dla wszystkich” pracowników. Disney, który ma już istniejące świadczenia podróżne, które umożliwiają pracownikom, którzy nie mają dostępu do opieki w ich obecnej lokalizacji, poszukiwanie opieki medycznej w zakresie leczenia raka, przeszczepów, leczenia rzadkich chorób i planowania rodziny, w tym decyzji związanych z ciążą.

Gdy poszczególne stany decydują, czy zachować prawa do aborcji, czy je zablokować, ustawodawcy mogą spotkać się z reakcją firm i wpływowych liderów biznesu. Może to obejmować bojkoty, utratę darowizn na cele polityczne lub informowanie o decyzjach dotyczących lokalizacji siedziby głównej, centrów dystrybucji lub nowych obiektów.

„Uchylenie sprawy Roe przeciwko Wade to druzgocąca decyzja Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych” – napisał w oświadczeniu miliarder i potentat biznesowy Richard Branson. „To nie zmniejszy liczby aborcji, po prostu sprawi, że staną się niebezpieczne. Prawa reprodukcyjne to prawa człowieka. Wszyscy musimy bronić wyboru”.

Branson był wśród firm i liderów biznesu, którzy zaklęli decyzję Sądu Najwyższego.

„To orzeczenie zagraża zdrowiu kobiet, odmawia im praw człowieka i grozi zniszczeniem postępu, jaki osiągnęliśmy w zakresie równości płci w miejscach pracy od czasu Roe” – powiedział Jeremy Stoppelman, współzałożyciel i dyrektor generalny Yelp. „Liderzy biznesu muszą podjąć działania wspierające zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, wypowiadając się przeciwko fali zakazów aborcji, która zostanie wywołana w wyniku tej decyzji, i wezwać Kongres do skodyfikowania Roe w prawie”.

Inwestorzy w spółkach publicznych mogą mieć duży wpływ na sposób tworzenia odpowiedzi na nowe orzeczenie.

Na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Walmart na początku tego miesiąca inwestor wezwał największego prywatnego pracodawcę w kraju do opublikowania raportu na temat potencjalnych zagrożeń i kosztów dla firmy związanych z polityką stanową, która ogranicza ochronę zdrowia reprodukcyjnego, oraz wszelkich planów, jakie firma musi złagodzić to ryzyko. . Propozycja, która nie jest wiążąca, spotkała się ze sprzeciwem sprzedawcy i nie uzyskała poparcia większości akcjonariuszy.

Podobne propozycje mogą pojawić się na zgromadzeniach wspólników innych spółek w niedalekiej przyszłości. Analitycy mogą również sondować kadrę kierowniczą podczas nadchodzących rozmów o zarobkach.

Walmart ma siedzibę w Arkansas, stanie, który ma już ustawę o księgach, która wywoła zakaz. Firma odmówiła komentarza w piątek, gdy została zapytana, czy pokryje koszty podróży do stanów, które zezwalają na aborcje. Już teraz opłacają się podróże do szpitali i ośrodków medycznych w celu wykonania innych procedur medycznych, takich jak operacje kręgosłupa i niektóre zabiegi na sercu.

Schweitzer z Wharton powiedział, że pracownicy i klienci coraz częściej oczekują od firm więcej i chcą dołączyć lub wydawać pieniądze z tymi, które odzwierciedlają ich wartości.

Świat korporacji w niektórych przypadkach przodował, a firmy zamieniają Zęby Czerwca w święto firmowe, zanim stało się świętem federalnym. Niektóre firmy, takie jak Ben & Jerry’s i dyrektorzy generalni należący do Unilever, np. Chip Bergh z Levi Strauss & Co., stały się znane z wypowiadania się.

„Odnotowuje się rosnącą tendencję do większego zaangażowania kadry kierowniczej, większego zaangażowania w kwestie społeczne i polityczne” – powiedział. „To zwiększy ten trend, w którym zobaczymy, jak wielu dyrektorów będzie się wypowiadać, wielu dyrektorów prowadzi w tej sprawie, i to znormalizuje ideę, że dyrektorzy są częścią procesu politycznego”.