November 28, 2022

Model News

Zachwyceni entuzjaści mody

7 sposobów na napędzanie wzrostu sprzedaży detalicznej w obliczu szczytu inflacji w USA

9 min read

Trwająca wojna rosyjsko-ukraińska, problemy z łańcuchem dostaw, rosnący popyt, rosnące koszty produkcji i zakłócenia spowodowane przez COVID-19 przyczyniły się do inflacji, która z pełną siłą uderzyła w rynek amerykański. Sektor detaliczny odnotowuje stały spadek wydatków konsumenckich, ponieważ ceny w różnych kategoriach rosną od marca tego roku. Inflacja w United states of america osiągnęła w marcu 2022 r. prawie 8,5%, najwyższy od 40 lat. Utrata zaufania inwestorów do amerykańskiego rynku detalicznego była widoczna, ponieważ niektórzy z największych detalistów doświadczyli największych spadków cen akcji od czasu krachu na rynku w 1987 roku. Dodajmy do tego zbliżającą się recesję i maluje się ponury obraz dla sektora handlu detalicznego.

Ale sprzedawcy nie są gotowi poddawać się bez walki. Przeszli przez bezprecedensowy kryzys wywołany przez pandemię, uzbrajając się w technologię i narzędzia cyfrowe niespełna dwa lata temu i są gotowi zrobić to samo, aby przetrwać inflację i stanąć na nogi.

Strajki inflacyjne w sektorze spożywczym

Podczas gdy wszystkie sektory handlu detalicznego ucierpiały, konsumenci po raz pierwszy zauważyli inflację cen podstawowych artykułów codziennego użytku, takich jak benzyna i artykuły spożywcze, a także wgniecenie, jakie zrobiły im się w kieszeniach. Wzrost cen artykułów spożywczych był nieco wolniejszy w kwietniu niż wzrost o 1,5% w marcu. Mimo to był to czwarty miesiąc z rzędu, w którym ceny artykułów spożywczych wzrosły o co najmniej 1%. Ceny mleka wzrosły w kwietniu o 2,5%, a owoce i warzywa odnotowały niewielkie spadki.

Ceny zbóż i wyrobów piekarniczych wzrosły w zeszłym miesiącu o ponad 1% i wzrosły o ponad 10% w stosunku do roku poprzedniego z powodu ograniczonego eksportu zbóż i nawozów z Ukrainy i Rosji, co ma wpływ na globalną podaż żywności.

Intelligence Node prześledził w ostatnim kwartale ponad 20 sprzedawców żywności i artykułów spożywczych, w tym 2343 lokalizacje dla Walmart i 69 lokalizacji dla Kroger, a także firmy Amazon i Instacart „tylko online” w ostatnim kwartale, obejmując ponad 60% amerykańskiego rynku spożywczego. Oto, co znaleźliśmy:

Jak zauważono poniżej, dane Intelligence Node pokazują podobny development inflacyjny, jak zaobserwowano w ciągu ostatnich kilku miesięcy, potwierdzając już znany spadek cen w ciągu ostatnich kilku tygodni.

wykres danych trendów w sklepie spożywczym
Analiza żywności i artykułów spożywczych w United states of america (kwiecień-czerwiec, 2022)

Na powyższym wykresie widzimy, że od 15 kwietnia do 1 czerwca br. ceny artykułów spożywczych rosły i systematycznie rosły. Ten ruch cen w sklepach spożywczych gwarantuje inflację gospodarczą, która obecnie nęka Stany Zjednoczone.

Przechodząc dalej w sektorze spożywczym, dane Intelligence Node wykazały stały wzrost cen produktów mlecznych, a także wśród gigantów detalicznych Amazon. Kroger, Walmart i inni, których ceny nabiału wzrosły w maju i czerwcu w porównaniu z kwietniem, co wskazuje na rosnącą inflację w United states.

Analiza produktów mlecznych w United states of america (kwiecień-czerwiec, 2022)

Jeśli 10 wzrostowy craze cenowy się utrzyma, konsumenci wkrótce ograniczą wydatki i będą bardziej oszczędni w swoich nawykach zakupowych. Zakupy uznanych przedmiotów, takich jak odzież i wystrój domu, już teraz uderzają, ponieważ inflacja sprawia, że ​​kupujący przeznaczają więcej pieniędzy na artykuły pierwszej potrzeby, takie jak artykuły spożywcze i paliwo. Marki i detaliści powinni wykorzystywać trwającą inflację jako trampolinę do oceny, przeobrażania i zabezpieczania swoich business na przyszłość za pomocą zoptymalizowanych procesów i skupienia się na preferencjach zakupowych konsumentów. Chociaż niektórzy mogą twierdzić, że technologia jest inwestycją i zwiększy już i tak wysokie koszty operacyjne podczas inflacji, z czasem deflacyjny charakter technologii zapewni, że im więcej detaliści zainwestują w technologię, tym niższe koszty z czasem. Mając to na uwadze, teraz jest najlepszy czas, aby sprzedawcy detaliczni inwestowali w zaawansowaną technologię handlu detalicznego.

Poniżej omówimy 7 sposobów, w jakie marki i detaliści mogą przeciwdziałać skutkom inflacji na ich działalność i utrzymać się na powierzchni, nawet gdy sektor detaliczny stoi w obliczu zakłóceń, niższego popytu, obniżonych wyników, zwiększonych kosztów i niestabilności.

1. Popraw widoczność łańcucha dostaw i strategie realizacji

Detaliści mogą zoptymalizować swój łańcuch dostaw i koszty dystrybucji, przekierowując przesyłki przez tańsze szlaki oceaniczne i porty, budując strategicznie zlokalizowane centra realizacji, które obniżają koszty ostatniej mili i równoważą koszty pracy. Sprzedawcy detaliczni mogą również poszukiwać zewnętrznych partnerów logistycznych dostaw, aby zmniejszyć koszty ogólne i wydatki kapitałowe, usprawnić procesy dzięki wykorzystaniu ich wiedzy i technologii oraz znaleźć sposoby na usprawnienie i wzmocnienie sieci dostaw. Korzystając z zautomatyzowanych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, sprzedawcy detaliczni mogą mieć pełny wgląd w zapasy on the internet i offline, wykorzystywać nadmiar zapasów w sklepie do realizacji zamówień on the web, zwiększać obecność we wszystkich kanałach i poprawiać wrażenia konsumentów.

2. Przyjrzyj się strategiom dotyczącym asortymentu i kategorii

Recesja i zawyżone ceny już teraz wpływają na siłę nabywczą i preferencje zakupowe kupujących. Detaliści muszą wziąć te czynniki pod uwagę, kiedy ponownie analizują swoją strategię asortymentową i tworzą kategorie i miksy produktów, które sprzedają. Ponieważ konsumenci stają się bardziej wrażliwi na ceny, ich lojalność wobec marki zmniejsza się proporcjonalnie. Takie zachowanie przyciąga ich do tańszych produktów marek własnych i opłacalnego łączenia produktów. Sprzedawcy detaliczni powinni skorzystać z okazji, aby testować i promować towary marki własnej, a jednocześnie dysponować zdrową mieszanką towarów markowych o dużym popycie, aby zapewnić odpowiednią sprzedaż. Pakowanie właściwych produktów po atrakcyjnych cenach może być kolejną strategią, która prowadzi do większej sprzedaży na kupującego bez obniżania marży produktowej.

baner demonstracyjny planowania danych asortymentowych

3. Wykorzystaj analitykę predykcyjną do dokładnego pozyskiwania

Podczas inflacji ważniejsze niż kiedykolwiek staje się magazynowanie odpowiednich ilości właściwych produktów. Nadmiar zapasów spowoduje, że pieniądze i przestrzeń magazynowa zostaną zablokowane w martwych inwestycjach, a niedobór zapasów spowoduje utratę działalności w już i tak napiętej gospodarce. Aby zapewnić właściwe pozyskiwanie produktów we właściwym czasie, detaliści potrzebują wglądu w fashionable konsumenckie, preferencje kupujących i dane historyczne. Jest to gra liczb i musi być poparta dokładną analizą, aby zapewnić optymalne pozyskiwanie. Według Wall Street Journal, w Gap piętrzą się joggery, Macy’s ma za dużo odzieży sportowej, a Kohl’s jest pełen polarów. Sprzedawcy ci nie spodziewali się, że kupujący przeniosą swoje wydatki z odzieży codziennej i artykułów do majsterkowania, które były popularne sześć miesięcy temu, a teraz utknęły w nadmiarze zapasów. Te przykłady potwierdzają znaczenie korzystania z analiz predykcyjnych w celu pozyskiwania właściwych produktów we właściwym czasie i we właściwych ilościach.

4. Zorganizuj rozwiązania cenowe, aby poprawić marże

Inflacja w połączeniu z recesją ma bezpośredni wpływ na siłę nabywczą konsumentów. Kupujący starają się zaoszczędzić więcej na deszczowy dzień i muszą wydać więcej pieniędzy na podstawowe rzeczy, ponieważ ceny rosną i nabijają się na kieszenie kupujących. Ta niestabilność sprawia, że ​​kupujący są bardziej wrażliwi na ceny, dążąc do znalezienia najlepszych ofert na różnych platformach. Ponieważ detaliści walczą, aby zaoferować kupującym najbardziej konkurencyjne ceny, pojedynczy niewłaściwy ruch cenowy może mieć ogromne reperkusje i wpłynąć na marże i konwersje. Przy tak wysokich stawkach decyzje cenowe muszą być poparte dokładnymi danymi i analizami. Sprzedawcy detaliczni nie mogą polegać wyłącznie na intuicji lub danych historycznych, ale potrzebują danych, które zapewniają szybkość, dokładność i spostrzeżenia z wielu źródeł własnych i zewnętrznych, sprawdzając 3 V danych eCommerce (objętość, prędkość i różnorodność). Firmy detaliczne potrzebują inteligentnego, zautomatyzowanego rozwiązania do ustalania cen, które będzie śledzić, porównywać i optymalizować ceny zgodnie z konkurencją, aby uzyskać przewagę rynkową. Rozwiązanie cenowe AI Intelligence Node sprawdza wszystkie te pola i może zostać wdrożone w ciągu kilku dni oraz skalować w górę lub w dół zgodnie z wymaganiami, działając jako doskonały sojusznik w walce z inflacją.

Read Additional : 9 Motives Why You Need to have an AI Pricing Tool Now!

5. Zainwestuj w odpowiednie kanały marketingowe

Pierwszym odruchem właściciela firmy lub marketera jest cięcie kosztów marketingu, gdy inflacja uderza. I tu się nie udają. W miarę, jak inflacja uderza, a wydatki konsumentów i koszty produktów rosną, internet marketing jest jednym z obszarów, który wciąż musi pracować nad pełnym potencjałem z każdym groszem do stracenia. Internet marketing może tworzyć popyt tam, gdzie go nie ma, i przyciągać kupujących do Twojego sklepu. Zamiast ograniczać wydatki marketingowe lub rezygnować z kampanii marketingowych, detaliści muszą zrewidować swoją strategię marketingową i znaleźć sposoby na optymalizację procesów, przetasowanie budżetów, aby nadać priorytet kanałom marketingowym o maksymalnym ROI i zidentyfikować obszary marketingowe, które mogą generować większe przychody dla firmy.

6. Poznaj nowe cyfrowe możliwości sprzedaży swoich produktów

Aby zwalczyć inflację i przygotować się na zakupy niezależne od kanału, sprzedawcy muszą być obecni on the web, offline i we wszystkich kanałach. Podczas gdy wiele firm detalicznych zintensyfikowało swoją działalność eCommerce w związku z COVID-19 i usprawniło operacje wielokanałowe, oferując odbiór na krawężniku, BOPIS i dostawę bezdotykową, przyszłość handlu detalicznego jest znacznie bardziej zaawansowana technologicznie, rozwinięta i zróżnicowana. Pomyśl o metawszechświecie, najnowszym wirtualnym placu zabaw dla marek i sprzedawców detalicznych, w którym mogą zanurzyć stopy. Wiele dużych marek, takich jak Nike, Gucci, Balenciaga i Without end 21 już pospieszyło, aby zainwestować w metaverse i sprzedawać swoje produkty wirtualnie poprzez integracje, gry i sklepy. Net3 i metaverse już są na dobrej drodze, aby zrewolucjonizować sprzedaż detaliczną, jaką znamy, a firmy mogą wykorzystać tło inflacji do testowania tych system i wprowadzania nowych sposobów sprzedaży swoich produktów.

7. Angażuj i konwertuj konsumentów poprzez programy lojalnościowe

Solidny application lojalnościowy może znacznie pomóc w zatrzymaniu obecnych klientów i przyciągnięciu nowych, zwłaszcza w okresie recesji, gdy korzyści cenowe przewyższają wszystkie inne preferencje zakupowe. Oferując punkty premiowe, wczesny dostęp do wyprzedaży, dodatkowe rabaty na określoną kwotę wydatków, preferencyjną dostawę, bezpłatną dostawę i inne kuszące oferty, sprzedawcy i marki mogą zapewnić stałą sprzedaż w kanałach offline i on the web. Proaktywne komunikowanie ofert konsumentom i bycie z nimi przejrzystym zbuduje lojalność wobec marki i będzie stanowić silny filar w okresach inflacji.

Ostatnie słowo: wykorzystanie technologii do walki z inflacją

Ostatnie dwa lata przyniosły ogromne zmiany w handlu detalicznym, ponieważ pandemia zmieniła sposób, w jaki konsumenci robili zakupy i nakłaniali sprzedawców do przyjęcia nowych technologii i przeniesienia uwagi na cyfryzację. Detaliści, którzy szybko się zmienili, przetrwali, a wielu z nich prosperowało nawet pomimo komplikacji w łańcuchu dostaw, zamkniętych gospodarek i zmniejszonej siły nabywczej. Dziś po raz kolejny detaliści znajdują się na rozdrożu kolejnego zakłócenia, tym razem spowodowanego gwałtowną inflacją. Technologia i innowacje po raz kolejny przyjdą z pomocą firmom detalicznym – od pomocy w planowaniu i usprawnianiu zapasów i zaopatrzenia, cen i asortymentu oraz dystrybucji wielokanałowej po personalizację, obsługę klienta, prognozowanie trendów i wiele więcej. Im szybciej marki i detaliści przyjmą 10 pomysł i zainwestują w odpowiednią technologię, tym większe będą szanse, że wyjdą z inflacji bez szwanku.

Baner e-booka o rozwoju e-commerce