November 28, 2022

Model News

Zachwyceni entuzjaści mody

#10 rzeczy, które marketerzy mogą zrobić, aby poradzić sobie z zakłóceniami — Retailing Africa

5 min read

Istniejące systemy danych i analiz, które opierają się wyłącznie na trendach historycznych, nie są już wystarczająco dobre, aby pomagać marketerom w przewidywaniu i przygotowywaniu się na takie zakłócenia. Marketerzy wiedzą teraz, że potrzebują potężnych, intuicyjnych dla klienta systemów danych/analizy/analizy, aby wyprzedzić kolejne zakłócenia. To dużo do rozpakowania, ostrzega Rada ds. OZZ.

Dodając do tego pilną potrzebę, marketerzy, którzy zrobią to dobrze, mogą liczyć na duże przychody. Praktycznie każdy lider marketingu twierdzi, że pandemia poważnie wpłynęła na zachowanie klientów. Wyrównało to szanse w pozyskiwaniu klientów. Prawie 80% liderów marketingu twierdzi, że dane, analizy i spostrzeżenia są bardzo ważne w zdobywaniu i utrzymywaniu klientów, zgodnie z niedawnym badaniem pulsu wyselekcjonowanej grupy dyrektorów marketingu CMO Council przeprowadzonym przez CMO Council i GfK.

„W ciągu najbliższych 12 miesięcy liderzy marketingu będą traktować priorytetowo informacje rynkowe, reakcje na treść i zaangażowanie, a także wskaźniki kondycji marki i zaangażowania, jak wynika z naszego badania pulsu. Wszystkie te najważniejsze informacje dotyczące danych marketingowych są elementami zachowań klientów. Marketerzy nieustannie poszukują najnowszych informacji na temat zachowań klientów ze względu na zmienną naturę dzisiejszego konsumenta. Zakłócenia spowodowały dramatyczne zmiany w zachowaniu klientów, począwszy od szybkiej migracji do kanałów cyfrowych wywołanej pandemią do popytu na promoting ukierunkowany na cel, podkreślany przez setki globalnych marek wycofujących się z Rosji”.

Oto 10 rzeczy, które liderzy marketingu na całym świecie będą robić, aby poradzić sobie z naszym zmienionym światem, w którym zakłócenia na rynku mogą wystąpić dosłownie z dnia na dzień – czego wszyscy doświadczyliśmy w ciągu ostatnich kilku lat:

1. Inwestowanie w nowe systemy danych i analityki: Marketerzy wiedzą teraz, że potrzebują potężnych, intuicyjnych systemów danych/analizy/analizy dla klienta, aby wyprzedzić kolejne zakłócenia, ponieważ istniejące systemy danych i analiz, które opierają się wyłącznie na trendach historycznych, nie są już wystarczająco dobre w pomaganiu marketerom w przewidywaniu i przygotowywaniu się na takie zakłócenia.

2. Priorytetyzacja zdobywania i utrzymywania klientów: Praktycznie każdy lider marketingu twierdzi, że pandemia poważnie wpłynęła na zachowanie klientów. Wyrównało to szanse w pozyskiwaniu klientów. Prawie 80% liderów marketingu twierdzi, że dane, analizy i spostrzeżenia są bardzo ważne w zdobywaniu i utrzymywaniu klientów, zgodnie z niedawnym badaniem pulsu wyselekcjonowanej grupy dyrektorów marketingu CMO Council przeprowadzonym przez CMO Council i GfK.

3. Pogoń za lepszym zwrotem z inwestycji w dane: Marketerzy, którzy zrobią to dobrze, mają duże dochody. Jednak tylko jeden na trzech liderów marketingu jest bardzo pewny swoich istniejących źródeł danych i systemów, mimo że firmy co roku wydają miliony na ich wsparcie.

4. Przewartościuj źródła danych: Marketerzy mają dużą szansę na zwiększenie możliwości w zakresie danych, analiz i analiz. To zajmie trochę hucpy. Marketerzy będą musieli przewartościować źródła danych. Ankieta CMO Council przeprowadzona na początku 2020 r. wykazała, że ​​prawie 60% marketerów miało niespójności z głębokością i szczegółowością informacji o klientach. Szokujące 36% przyznało, że nie ma danych, aby poznać swoich konsumentów, nie mówiąc już o przewidywaniu potrzeb.

5. Agresywnie wdrażaj technologię i umiejętności związane ze sztuczną inteligencją/uczeniem maszynowym: Marketerzy muszą identyfikować i planować oparte na danych spostrzeżenia marketingowe, które mają największe znaczenie w nadchodzących dniach. Celem jest oczywiście uwolnienie predykcyjnej mocy danych w erze nagłych zakłóceń i działanie na podstawie wglądu w dane w chwili potrzeby klienta.

6. Uznaj, że dane intencji kupującego są najodpowiedniejszym sygnałem danych marketingowych: Zgodnie z naszym badaniem pulsu, dane o zamiarach kupującego znalazły się na szczycie listy najistotniejszych sygnałów danych marketingowych. Jest nawet wyższy niż dane dotyczące zakupów i dane dotyczące zachowań w Internecie i znacznie bardziej wartościowe niż dane o nastrojach w mediach społecznościowych. Na szybko zdigitalizowanej ścieżce klienta konsumenci wyszukują informacje on the net i podejmują decyzje zakupowe na samym szczycie ścieżki. Dla marketerów ważniejsze niż kiedykolwiek jest zrozumienie i śledzenie sygnałów danych o intencjach kupujących, aby podjąć działania na samym szczycie decyzji o zakupie.

7. Ciężko pracuj nad konwersją konsumentów on the net, uważnie analizując ich zachowanie: Sygnały danych o intencjach nabywcy mogą pochodzić z wielu źródeł, w tym z witryny internetowej i CRM, mediów społecznościowych, konsumpcji treści, danych stron trzecich, wyszukiwania itp. Dzięki pełnemu zrozumieniu sygnałów danych o intencjach nabywcy marketerzy będą w stanie dostarczyć odpowiednią treść we właściwy sposób osoba we właściwym czasie. Będą w stanie odróżnić prawdziwych potencjalnych klientów od kupujących witryny i boty, usunąć ich z obrazu i zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę i przychody na potencjalnego klienta.

8. Nie zapomnij o danych zakupowych: W szczególności dane dotyczące zakupów stają się coraz ważniejsze, ponieważ firmy agresywnie pozyskują dane własne. To wszystko jest częścią przygotowań do przyszłości bez ciasteczek. Deloitte odkrył, że 61% szybko rozwijających się firm przechodzi na dane własne, podczas gdy tylko 40% business o ujemnym wzroście mówi to samo.

9. Poprawa umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji i marketingu danych: Doradztwo w zakresie marketingu przychodowego Need Spring opublikowało na początku tego roku raport, z którego wynika, że ​​41% marketerów B2B planuje w tym roku korzystać z narzędzi AI, co stanowi skok w porównaniu z 18% w zeszłym roku. Ustalenia Demand from customers Spring są odzwierciedleniem badania McKinsey 2021, które pokazuje stały wzrost popularności sztucznej inteligencji w całym przedsiębiorstwie. McKinsey ustalił, że 56% company zgłosiło zastosowanie sztucznej inteligencji w co najmniej jednej funkcji w zeszłym roku, w porównaniu z 50% w 2020 roku.

10. Zostań prawdziwym koneserem danych: Dla marketerów, którzy chcą być prawdziwymi koneserami danych, sztuczna inteligencja musi odgrywać kluczową rolę. Dane muszą wybiegać poza teraźniejszość (i niedawną przeszłość) i wybiegać w przyszłość. Dzięki sztucznej inteligencji marketerzy mogą z dużą dozą pewności przewidzieć jutro. Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja będzie miała ogromny wpływ na advertising, zwłaszcza w przewidywaniu zachowań klientów i zmian na rynku, umożliwieniu bardzo trafnej personalizacji i napędzaniu wzrostu przychodów.

*Pobierz pełny raport z Rada ds. OZZ.

Główne źródło obrazu: Unsplash.com.

– Otrzymuj biuletyn Retailing Africa co tydzień • Zapisz się tutaj.